Subscribe to our RSS Feeds

ANGGOTA UAK AKHAWAT TURUN PADANG.

0 Comments »




Mansurah 25 November : 3 orang anggota UAK bahagian akhawat telah turun padang membantu Unit Perumahan Hewi DPMM, ustazah Habibah, bergotong royong mengemas Markaz DPJA. Program yang julung2 kali diadakan itu telah dihadiri oleh timbalan pengarah UAK sendiri, ustazah Farah. Program yang bermula dari pukul 130 petang itu juga turut dibantu oleh beberapa orang lagi ahli akhawat DPMM.

Keadaan markaz DPJA yang sudah sekian lama tidak dikemaskini di bahagian penjurunya telah memaksa Hewi Perumahan, anggota UAK akhawat dan beberapa orang lagi ahli akhawat DPMM turun padang mengemaskini kembali. Ini kerana barang2 yang terdapat di bahagian penjuru dalam markaz DPJA itu telah bercampur dengan barang2 kepunyaan ahli DPMM yang lain. Gerak kerja diberhentikan seketika untuk memberi laluan kepada solat Asar.

Gerak kerja disambung kembali selepas maghrib dengan melakukan beberapa lagi tugasan yang masih berbaki. Namun gerak kerja tidak dapat dihabiskan sepenuhnya kerana menyerahkan saki baki tugasan itu untuk ikhwah pula. Begitulah hendaknya sepertimana yang telah dilaporkan kepada kami. Gerak kerja mengemas markaz DPJA selesai lebih kurang pukul 730 malam waktu tempatan. Selepas daripada itu, pihak kami sempat menemubual timbalan pengarah UAK, ustazah Farah berkenaan gerak kerja gotong royong ini.

"Gotong royong ni sangat baik sebab dapat kemas balik belakang langsir tu setelah sekian lama begitu(tidak dikemaskini). Tempat tu sepatutnya sentiasa tersusun bagi memudahkan semua urusan, penggunaan barang2 yang ada. Mungkin selepas ini ada tindakan susulan dalam kemaskini lagi dewan terutamanya barang2 kat situ, sentiasa kemas dan tersusun. Alhamdulillah semua selesai dengan baik..." ujarnya ketika dihubungi....

Kami dari pihak UAK khususnya mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua anggota UAK akhawat yang terlibat. Dan tidak lupa juga kepada mereka yang telah berkerjasama.


Sedikit gambaran gerak kerja dan suasana dewan ketika dikemaskini.




'BERAMAL DAN BERBAKTI KERANA ALLAH'
10:53 PG

0 Responses to "ANGGOTA UAK AKHAWAT TURUN PADANG."

Catat Ulasan