Subscribe to our RSS Feeds

4 ORANG ANGGOTA UAK SELAMAT DAPAT RUMAH BARU.

0 Comments »

Mansurah 1 November : 4 orang anggota UAK iaitu Syakir, Shahimie, Sofiuddin dan Rushdi telah selamat menduduki rumah baru mereka di Mal 'ab. Sebelum itu mereka telah menetap di Muhafazah selama 1 tahun. Setelah sekian lama mencari rumah sebaran melalui YM akhirnya malam tadi bait Zikr telah menjadi pilihan kalbu hati mereka berempat. Proses perpindahan barang2 telah dibantu seramai lebih kurang 15 anggota dan termasuk beberapa orang ahli DPMM yang lain. TIdak lupa juga seorang sahabat dari Dumyat telah hadir mengangkut barang bersama2. Semangat yang ditunjukkan masing2 anggota UAK begitu membanggakan. Berbekalkan semangat setiakawan yang tinggi, segala penat lelah tidak dihiraukan.

Sedikit makanan ringan telah disediakan oleh anggota UAK akhawat yang sudi meluangkan masa untuk masak. Kehadiran anggota UAK yang ramai pada malam itu benar2 memeranjatkan anggota yang lain. Diharapkan kehadiran setiap anggota pada program atau apa2 saja majlis DPMM selepas ini bertambah hendaknya. Kebanyakan anggota tidak dapat naik chevrolet bersama2 kerana barang2 terlalu banyak. Teksi dan tramco telah menjadi pilihan untuk menuju ke bait Zikr. Hanya 3 orang saja yang menaiki dibelakang chevrolet. Tuan rumah ketika dihubungi meluahkan rasa gembiranya kerana sudah berada di rumah baru. Salah seorang ahli bait mereka merangkap Ajk UAK iaitu Shahimie telah menyatakan demikian ketika ditanya tentang perkara ini.


"Saya seronok kerana dapat rumah ini.
Dan terharu dengan kehadiran kawan2 yang lain.
Terima kasih saya ucapkan kepada mereka yang lain."






Shahimie





Ahli bait Daruz Zikr. Syakir, Mie, Pak Din, Rushdi.

Begitulah betapa gembiranya mereka setelah mendapat teratak baru untuk berteduh selama 3 tahun ini. Diharapkan selepas ini mereka berbahagia bersama2 ahli bait. Anggota UAK yang lain turut tumpang gembira dengan keadaan bahagia mereka sekarang ini. Kelihatan anggota UAK yang lain juga masing2 senyum lebar ketika dihidangkan kuih cara, cucur badak dan cucur keria beserta air teh panas.




BERAMAL DAN BERBAKTI KERANA ALLAH
9:01 PG

0 Responses to "4 ORANG ANGGOTA UAK SELAMAT DAPAT RUMAH BARU."

Catat Ulasan