Subscribe to our RSS Feeds

UAK HANTAR WAKIL KE KUTUB SITTAH....

0 Comments »




Kaherah 17 Oktober
: Unit Amal Kamsis atau singkatannya UAK telah menghantar wakilnya ke Majlis Pembacaan Kutub Sittah anjuran PMRAM. Majlis yang bermula pagi tadi(17 Okt.) dan akan berakhir pada 20 Oktober ini, telah mendapat sambutan yang menggalakkan dari kalangan azhari dan ahli PMRAM khususnya. UAK diwakili sendiri pengarahnya, saudara Mohammad Hakimi b. Abdul Mutalib bersama timbalan pengarah, saudari Farah bt. Mohd Ja'far dan beberapa lagi anggota yang lain terdiri daripada ikhwah dan akhawat dalam kuantiti lebih dari 6 orang begitu semangat menghadiri majlis yang julung2 kali diadakan ini.

Majlis yang pada mulanya akan diadakan di dewan utama ACC terpaksa dibatalkan kerana masalah teknikal. Rumah Johor Baru menjadi gantiannya dan saksi bagi majlis ilmu yang mulia ini. Majlis yang dihadiri masyaikh dari Jamiah Al Azhar ini sememangnya telah dinanti2kan lebih 500 orang peserta yang rata2nya pelajar kuliah pengajian Islam. Di antaranya masyaikh tersebut ialah ;
- Syeikh Dr. Jamal Farouq
- Syeikh Rifa'at Fauzi
- Syeikh Dr. Yusri Rushdi Al Sayyid Jabr Al Hasani
- Syeikh Muhammad Ibrahim Al Kattani
- Syeikh Dr. Usamah Al Azhari

Majlis yang bermula lebih kurang jam 10 pagi itu telah dirasmikan oleh Fadhilatus Syeikh Dr. Usamah Al Azhari. Beliau membuka ucapan pembukaan dengan menceritakan serba sedikit kehebatan Imam Al Bukhori dan kitab sohihnya. Dan diceritakan juga bahawa sohihnya itu telah mendapat pengi'tirafan ulamak dunia bahawa Sohih Al Bukhori merupakan kitab sohih selepas dari Al Quran.

Pengarah UAK ketika dihubungi melahirkan rasa gembiranya kerana dapat menghadiri majlis mulia ini.

"Saya bersyukur sangat2 kerana ALLAH izinkan saya hadirkan diri ke majlis yang mulia ini. Kita dapat dengar sendiri dari Masyaikh membacakan hadis untuk kita. Dan benda ini bukannnya satu perkara yang kecil. Amat rugi jika kita lepaskan peluang yang ada ini. Kepada kawan2 yang terlepas peluang, tahun depan ada lagi. Insya Allah.... "

Ujarnya yang kelihatan lesu tapi masih lagi mampu membalas senyuman selepas selesai saja majlis hari pertama tadi. Pihak UAK juga sempat menemu bual timbalan pengarah suadari Farah bt. Ja'far untuk meminta pendapat beliau berkenaan majlis yang berlangsung pagi tadi.

" Alhamdulillah
best sebab boleh jumpa dengan syeikh hebat2,dengar hadis dan kalam mereka... Kalau pasal tempat tu, redha ja la. Mungkin ini 1 ujian dalam menuntut ilmu. Bukan senang dapat peluang macam ini...."

Balasnya lembut ketika ditanya pihak multimedia UAK. Dari pihak UAK mengharapkan majlis mulia ini berlangsung tanpa ada masalah yang berlaku. Marilah sama2 kita doakan moga majlis ilmu ini berjalan dengan lancar. Harapan kepada anggota UAK, ilmu yang didapati sebarkanlah pula kepada saudara2 yang lain. Dan semoga kita terus dalam berkat kerana ilmu yang bermanfaat ini.




"BERAMAL DAN BERBAKTI KERANA ALLAH"




Boleh tengok tentatif majlis pada link di bawah,

http://kutubsittah-pmram.blogspot.com/2009/08/tentatif-terkini.html
3:09 PTG

0 Responses to "UAK HANTAR WAKIL KE KUTUB SITTAH...."

Catat Ulasan