Subscribe to our RSS Feeds

Anggota UAK jaulah makam raikan Ustaz Fauzi.

0 Comments »

Assalamualaikum, salam perjuangan.

Baru2 ini anggota UAK telah melakukan aktiviti jaulah makam sekitar Mansurah. Jaulah makam serta kawasan sekitar Mansurah itu diadakan bagi meraikan Ustaz Fauzi yang akan pulang ke Malaysia tidak lama lagi. Bermula awal pagi berkumpul di Markaz Banat, anggota UAK bersiap sedia berangkat dengan menaiki tramco. Antara anggota yang hadir ialah, Hakimi(pengarah UAK), Firdaus(Bendahari), Shahimie, Sofiuddin, Syakir, Farhan, Hanif, Zainol, Hayyum, Naif, Rashidi, Rushdi(exco perumahan DPMM), Najib, Fauzi, dan Mohd Daud(exco sukan DPMM). Tempat pertama yang kami lawati ialah makam Syaikh al Alim al Allamah Mutawalli Sya'rawi.



Anggota UAK bergambar berhadapan pintu masuk Kompleks Imam Sya'rawi.
Makam Imam Sya'rawi.
Dalam perpustakaan Kompleks Imam Sya'rawi.
Bersama si cilik bakal menggegarkan dunia.

Selepas itu kami meneruskan jaulah kami ke makam sahabat Nabi iaitu Saidina Abdullah bin Salam, bekas pemuka yahudi yang masuk Islam ketika zaman Nabi.

Makam sahabat Nabi, Saidina Abdullah bin Salam.
'Biodata Saidina Abdullah bin Salam'
"Ya Allah, kami bertawasul dengan berkatnya......."

Seterusnya perjalanan kami ke makam anak Saidina Abu Bakar As Siddiq,iaitu Saidi Muhammad bin Saidina Abu Bakar As Siddiq.

Makam Saidi Muhammad bin Saidina Abu Bakar As siddiq.
Khusyuk mendengar penerangan dari penjaga makam...
Misteri batu besar.....

Setelah penat menjelajah makam, perjalanan kami seterusnya ke Roksul bar. Di sana kami menikmati keindahan pantai dan penghujung aliran sungai nil. Di sini juga(khilaf) terletaknya pertemuan antara dua laut yang disebutkan di dalam Al Quran. Pertembungan sungai nil dan laut. Dayu angin pantai benar2 membuatkan kami puas. Kami berhenti makan tengahari di Roksul bar.

Makan tengahari di tepi muara sungai...
Hayyum makan 5 kali tambah.Hehehehhe.
Kimi tak kenyang ke sampai gigit jari tuuuu??


Lebih kurang jam 430 petang kami mula beransur untuk pulang semula ke Mansurah. Walaupun ada letihnya, namun rata2 anggota gembira dengan jaulah tersebut.

Gambar2 kenangan.....



Ada dikalangan anggota, baru pertama kali jaulah sekitar Mansurah. Secara tak langsung jaulah ini telah membabitkan diri mereka bersama anggota yang lain. Dan kami dari anggota UAK mengucapkan moga Ustaz Fauzi pulang dengan selamat dan dapat meneruskan perjuangannya di bumi Malaysia pula. Kenangan kami bersamanya takkan dilupakan.....

7:10 PG

0 Responses to "Anggota UAK jaulah makam raikan Ustaz Fauzi."

Catat Ulasan